2015 – hardlopen

Sinds een paar weken heb ik het hardlopen weer opgepakt. Ik ben met een heeeeeel rustig schemaatje begonnen. Want het moet wel een beetje zonder pijn gaan natuurlijk. Dus zonder doel -zonder wedstrijdjes, zonder loopgroepjes- ga ik weer lopen, want ik doe het tenslotte voor mezelf  😉   En ik zie wel hoe het gaat, misschien dat ik na een paar maanden weer in een groepje beland of ga ik weer wedstrijdjes doen. Maar zoals ik er nu over denk is het belangrijk om zonder pijn te kunnen lopen, ik heb vorig jaar een blessure aan mijn linkerknie gehad en ook mijn voeten doen nog weleens pijn. Ik heb dan ook anti-pronatie schoenen en zooltjes, waar ik mee loop. En weet waar het pijn kan gaan doen. Heel anders als bij het fietsen is het lopen veel meer ‘werken’ vanaf het begin van een training…. Dus heel zachtjes en heel voorzichtig lopen, en niet te ver in het begin, is wel belangrijk! Ik weet dat de eerste paar maanden gewoon niet leuk zijn, en je moet dan echt met de rem erop lopen. Maar daarna gaat het allemaal beter en fijnerder en loop ik de klinkers uit de straat, haha.

Vandaag ga ik weer verder met mijn schema; ik ga 4x 2 minuten lopen. En 2 min. pauze, lees wandelen. En het in- en uitlopen doe ik wandelend.

Toen ik een paar weken geleden begon met lopen, liep ik 10x 1 minuut en een week later wilde ik alweer de ‘pauze-minuutjes’ gaan dribbelen in plaats van wandelen. Nou dat was niet zo’n goed idee, ik voelde het goed in mijn pezen rondom mijn knieen, daar had ik wel een halve week last van gehad. Dus ik moet mezelf ook afremmen, ik ben te fanatiek daarin. En daarom lijkt 4×2 minuten heel weinig, maar dat is voor nu even nodig.

beginnersschemaRunInfo-15minhardlopen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.